samochodowe instalacje gazowe
 


SAMOCHODOWE INSTALACJE
GAZOWE
MECHANIKA POJAZDOWA

BYDGOSZCZ tel. 052 361 17 54

85-861 Bydgoszcz
ul. Glinki 149a

poczta@instalgaz.bydgoszcz.pl










AL 700

AL-700 jest w pełni programowalnym układem sterującym dawką gazu (Lambda Control System). Opracowany został przez firmę Autronic na podstawie doświadczeń z układami LCS Landi, Lovato oraz AEB.


Profesjonalne wykonanie oraz zaawansowana technologia produkcji gwarantują długotrwałą niezawodność pracy AL-700 a jego możliwości konfiguracji pozwalają na współpracę z najnowocześniejszymi układami wtryskowymi benzyny.

Podstawowym zadaniem AL-700 jest sterowanie dawką gazu, na podstawie sygnałów:
z czujnika tlenu (sonda lambda),
RPM (prędkość obrotowa silnika),
z czujnika położenia przepustnicy (TPS),
temperatury reduktora.
Wszystkie sygnały odbierane przez AL-700 są wykorzystywane w celu opracowania optymalnej dla mieszanki pracy atuatora. Wszystkie parametry możemy także modyfikować w celu jak najlepszej współpracy ze sterownikiem wtrysku benzyny. AL-700 wyróżnia spośród innych układów kilka funkcji dających ogromne możliwości dostosowania instalacji do indywidualnych potrzeb klientów. Najważniejsze z nich to:
zmiana szybkości pracy atuatora, osobno na biegu jałowym (MINIMUM), osobno na wysokich obrotach (MAXIMUM), z możliwością określenia szybkości otwarcia bądź szybkości zamknięcia atuatora. Pozwala to uniknąć takich usterek jak pływanie obrotów na biegu jałowym, spadek obrotów po załączeniu się wentylatora bądź klimatyzacji lub zubożenia mieszanki w momencie gwałtownego otwarcia przepustnicy. Ta ostatnia możliwość jest szczególnie ważna gdyż minimalizuje ryzyko powrotu płomienia. Opcja ,,przyspieszanie? powoduje skokową pracę atuatora, co przy jeździe miejskiej daje tylko zbyt bogatą mieszankę oraz nieelastyczną jazdę, gdyż atuator nie nadąża się zamykać.
zmiana zakresu regulacji pracy atuatora, zależnie od pojemności silnika.
dla małych pojemności zalecana jest regulacja "Krótka"; (automatycznie następuje przełączania na małą szybkość pracy atuatora) czyli mały zakres pracy atuatora.
"Długa" zalecana jest do silników o dużej pojemności, automatycznie układ przestawia się na maksymalną szybkość pracy atuatora.
"Normalna" to typowy dla średnich pojemności silników zakres pracy atuatora.

ustalenie progu pracy sondy lambda. Próg ten dla benzyny wynosi ok. 0,4 V. W przypadku zasilania gazowego zalecane jest utrzymanie bogatszej mieszanki, czyli progu ok. 0,5 V. Jest to dla sterownika wartość graniczna, od której w górę występuje mieszanka bogata a w dół mieszanka uboga. Przesuwając ten próg zmieniamy mieszankę, jaką będzie sterował AL-700.
Wszystkie ustawienia, konfiguracje są automatycznie zapisywane w centrali AL-700.



 
 


BRC Sequent 56 BRC Sequent 24 BRC Sequent Just Blitz Sirocco Autronik Bingo

Mechanika pojazdowa   Elektromechanika  Klimatyzacja